måndag 31 maj 2010

Det närmar sig

Bara ett par dagar nu tills vi ska få komma till läkaren och kan få lite besked om vad som nu ska hända. Tiden har verkligen sniglat sig fram. Har försökt så gott det går att skjuta bort alla tankar kring behandlingar, adoption osv. Ska absolut inte påstå att jag har lyckats stänga ute tankarna helt, långt ifrån, men jag har inte varit lika besatt som jag var den första veckan efter vårt senaste misslyckande.

Helgen, som skulle bestått av en fest lördag och två mors dags besök söndag (svärmor o mamma), blev totalt misslyckad. När jag kom hem från jobb vid midnatt efter jobb i fredags hann jag bara sova nån timme innan jag vaknade rejält illamående. Sen satte magsjukan igång med full kraft och jag kräktes hela natten och stora delar av morgonen och hade feber och frossa. Sen har jag varit ganska mör. Jag är hemma från jobb idag - ska jag vara ärlig så önskar jag nu att jag kunde vara hemma imorgon också. Krafterna är inte helt tillbaks ännu... Har fotfarande rejäl huvudvärk, men igår kväll lyckades jag i alla fall äta lite riktig mat så man ska väl börja komma igång lite.

2 kommentarer:

  1. Tack för dina fina ord. Jag vet att ni är en hel hög där ute som vet hur det här känns. Jag har inte blivit erbjuden att prata med någon. Har faktiskt tänkt ringa min läkare och fråga om vi har någon som är knuten till IVF. Behöver nog få prata med någon.

    Stackars dig. Magsjuka är inte roligt, allra helst när det är varmt och fint ute. Hoppas du mår lite bättre. Krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkig helg det blev för dig, krya på dig!!

    Kram Kix

    SvaraRadera