tisdag 18 maj 2010

1 dag avklarad, så mååånga återstår...

Jag klarade av att jobba idag. Jag har klarat av en dag i "vardagen" som nu verkar bestå mest av en ihållande sorg i hjärtat. Nu återstår.... många såna innan vi ens ska få försöka igen. Rent logiskt är det väl tre-fyra månader, i själen känns det som sisådär tre-fyra zillioner dagar.

Som om inte alla känslor kring vårt totala misslyckande vore tillräckliga, så har givetvis kroppen påverkats av alla hormoner jag pumpat in i kroppen till ingen nytta. Har jätteont i tuttarna, för at göra det hela riktigt mysigt så känns det ungefär som det gjorde när jag var gravid... Och alla gånger jag varit skengravid...

HUR GÖR MAN FÖR ATT PALLA????!?!?!?

7 kommentarer:

  1. Jag skicka massa styrkekramar till dig tjejen! Förstår att det måste vara sjukt jobbigt när äggen inte befruktas, fast att det inte verkar finnas några fel.

    Och det där om HUR man klarar det, kan jag inte svara på, man gör det bara. Man är så mkt starkare än vad man tror, och allt kommer vara värt det när ni har ert lilla knytte!

    Jag håller tummarna för bättre utfall nästa gång, och då även ett stort fiiint plus!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej, skickar styrkekramar till dig och din sambo! Funderar även på om ni kollat upp om ni har vaginell bakterios? Alltombarn.se skrev nyss om ett par i Sundsvall som efter 14 år och flera utredningar fick reda på att de hade denna bakterien. Nu har de en liten pojke.
    Bakterien gör det svårt att bli med barn, men det är inte så många läkare som kollar upp om man har detta.

    Håller tummarna för er!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej ettvanligtliv, det hade jag ingen aning om att det fanns ens. Bra, en fråga till att skriva upp till läkarbesöket. Tack!

    SvaraRadera
  4. Hej, tråkigt besked som jag läser om, Kram på dig! Kolla upp vaginell bakterios, jag har det och är mitt upp i behandling, vet inte om huruvida det påverkar chanserna att bli gravid, men är det minsta lilla påverkan så vill jag åtgärda det. Dessutom skulle jag vilja tipsa dig om att ställa er i kö hos någon adoptionsförmedling, kostar kring 3000-3500 per år och innebär inga förpliktelser MEN är guld värt om ni bestämmer er för adoption. Då har ni försprång i den väntan som adoption också innebär.

    Nu blev det två råd i en och samma kommentar... Skall svara på dina frågor också på min blogg: Blåmärkerna får jag av sprutan Innohep, den är tyvärr jävligt trubbig (hur man nu tänkte när man gjorde så). Innohep och Trombyl är blodförtunnande mediciner, det skall tydligen öka blodomloppet i kroppen. I mitt fall skulle det öka chanserna att embryot skulle vilja stanna.

    Ta hand om er. Kix

    SvaraRadera
  5. Tack Kix
    Jo, vi går också i adoptionstankar och har börjat kolla upp lite vad som gäller. Vet du om man måste vara gift redan när man sätter igång processen eller kan man gifta sig under resans gång?

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Jag vet faktiskt inte hur man orkar. Det maste väl vara hoppet att det faktiskt ska lyckas nästa gang? Och att ge upp är ju inget alternativ.

    Jag tror inte att förberedelser för adoption kan paverka en IVF negativt. Vi har precis börjat och för mig känns det som ett litet litet ljus i tunneln att det kanske blir barn trots alla misslyckade behandlingar. Men tills dess att vi kommit en bra bit in i adotionsprocessen sa kämpar vi vidare. Vi är även öppna för att kanske adoptera nummer tva, om vi skulle lyckas först pa egen hand.

    Stor kram till dig fran en som vet alltför väl hur det känns.

    SvaraRadera
  7. Hej,

    för att ställa er i kö hos en adoptionsförmedling beöver du inte vara gift, du behöver inte vara gift heller för att få gå den obligatoriska adoptionskursen. Men sedan när utredningen sätter igång så antar jag att ni behöver vara det eftersom utredningen är sedan underlaget som skickas till adoptivlandet och alla länder kräver att man är gift. Tänk på att många länder kräver flera års äktenskap för att få adoptera ett barn från det landet. Tag kontakt med en adoptionsförmedling och hör er för när det gäller att vara gift samt nämn er ålder, tiden springer! :)

    Kix

    SvaraRadera