tisdag 19 oktober 2010

Första stegen avklarade

Sådärja, överkom rädslan och ringde MVC. Jättetrevlig barnmorska, hon förstod vår oro och våra känslor och ordnade efter en del pusslande så att vi får komma till redan på fredag för första mötet. Känns skönt att de verkar bra. Kom ett par tårar i ögonvrån när jag pratade med dem.

Ringde sen mina föräldrar som såklart blev chockade men jätteglada. Var underligt nervös och fällde ett par tårar även under detta samtal. Ikväll ska maken ringa sina föräldrar. Sen är det slut med berättandet på ett tag, ingen mer får veta förrän det sjunkit in ordentligt hos oss själva. Om någon ifrågasätter varför jag inte dricker vin när vi nu ska på bröllop så är den officiella förklaringen att det inte rekommenderas i samband med behandlingen vi gör. :-)

Försöker verkligen intala mig själv att jag inte förstört något genom att ta dessa steg och tro på att det är sant. Hjärnan är konstig...

2 kommentarer:

  1. Men OMG, du är gravid!!! Det var fortfarande hurra :) Grattis! Du kan omöjligen har förstört något. Förstår din rädsla, om jag förstår men... kämpa lite för att tillåta dig/er att vara glada. Jag tror på det här, av någon anledning. Tummar till din lille.
    Ååå så roligt det här är!

    SvaraRadera
  2. Tack!!!!
    Jag vet att det är en totalt irrationell och fånig rädsla, men den finns där.
    Men vi jobbar på att släppa det och bara vara glada. :-) Skönt att vi får komma till barnmorskan redan på fredag!

    SvaraRadera