torsdag 7 oktober 2010

Grubblerier...

Imorgon är det dags för förhandling angående mitt jobb. Borde väl egentligen ha gett mig in i detta redan för ett år sedan när skiten började men jag har helt enkelt inte haft orken eller styrkan. Under ett års tid har arbetssituationen varit ganska pissig men jag har klarat mig. Men nu när när nästa slag i magen kom kände jag att jag måste göra något. De vill säga upp min tjänst och erbjuda mig en sämre tjänst med sämre lön och färre arbetstimmar.

Dilemmat nu är: Vill jag alls stanna kvar på företaget, om det slutar med att jag får ha kvar min nuvarande tjänst? Känslomässigt vill jag gärna bort därifrån men samtidigt så känns det så hopplöst att ge sig ut och söka jobb nu mitt i IVF djungeln. Min far tycker att jag ska stanna kvar oavsett om jag får ha kvar mitt jobb eller får det nya och sjukskriva mig på grund av att jag mår dåligt för att inte använda upp alla A-kassedagar "i onödan". Min man tycker att jag ska fokusera på att må bra, skita i eventuella pengaproblem och lämna skutan. De flesta av mina vänner säger: Stick därifrån fortare än kvickt!

Skulle gärna ta lite råd från er andra som förstår situationen kring IVF. Jag vet att det är svårt att ge råd när man inte vet alla detaljer men tar gärna emot input!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar