måndag 25 oktober 2010

Tidigt UL bokat

Eftersom jag och min man har så svårt att ta till oss att vi är gravida och vi är så himla oroliga och rädda frågade vi om vi kunde få ett tidigt UL. Det är tydligen svårt att få tid på sjukhuset som vi kommer att tillhöra så barnmorskan föreslog att vi skulle ringa RMC och testa. Och som vanligt på vår underbara klinik var det inga problem. "Kom ni hit på fredag så vi får lugna ner er" sa sköterskan.

Så på fredag förmiddag är det dags. Jag kommer försöka ta ledigt hela dagen - jag vågar helt enkelt inte lita på att vi kommer att få positivt besked och blir det negativt så kommer jag inte att klara av att gå och jobba efteråt. Men förhoppningsvis kommer vi att få höra ett litet hjärta slå och gå därifrån med ett gigantiskt leende på läpparna.

1 kommentar:

  1. Jag gjorde vårt första UL i v 6 - helt magiskt fantastiskt. Men det var nog ett VUL om jag inte minns fel. Jag hade så svårt att tro att vi hade lyckats så därför fick jag se det lilla hjärat picka..... så tidigt i graviditeten.
    Lycka till på fredag.
    Maria

    SvaraRadera