tisdag 12 oktober 2010

Konfunderad.... och kanske själaglad!?!

Vi har ju gått och väntat på att min mens ska komma så vi kan få starta vår FET, men den har inte velat visa sig alls. Min menscykel har krånglat en del efter tidigare behandlingar så jag reagerade inte så mycket. Har antagit att en anledning till att det dröjer är just att man går och väntar såintensivt. Tidigare när mensen har strulat har jag helt sonika tagit ett graviditetstest som såklart varit negativt och bara några timmar senare har mensen smugit igång. Har hänt flera ggr.

Så samma procedur startades nu ikväll. Kissade på stickan, tittade för att se om kontrollstrecket syntes... Men innan det hann framträda ordentligt så kom det ett streck i resultatrutan!!! Jag gick ut till maken, bara stirrade på honom med stickan i handen. Till slut sa jag vad det var. Han fick ett jätteleende på läpparna och upprepade bara orden: Jag tror inte på det. Jag väntade ett tag, blev nödig igen och tog ett nytt test och dena gången syntes resultatstrecket innan kontrollstrecket!!?!

Borde kanske dansa runt och vara toklycklig men vågar inte det. Kan / ska resultatstrecket verkligen dyka upp så direkt, efter bara några sekunder eller tyder det på fel på testet? Kan hormoner etc från förra behandlingen ha dröjt sig kvar i kroppen? Fast då borde jag ju inte fått negativt resultat när jag testade vid förra mensen. Eller... kan det vara så att vi träffade rätt med hjälp av ägglossningstester denna månad av väntan och lyckats bli gravida på egen hand?!?!?!?!

Är helt snurrig i huvet, vill egentligen bara släppa fram ren och skär toklycka men vågar inte. Om det är något fel så skulle besvikelsen bli förödande. Så det blir till att köpa några tester till imorgon. Jävlar vad lång dagen kommer att vara!

Tänk om... Hallelujah!

Är det inte då höjden av ironi att jag godtog uppsägningen häromdan och inte tog det "nya" jobbet. ;-) Fast går det här vår väg så ger jag blanka fan i det! :-D

Låna mig nu alla era tummar!

12 kommentarer:

  1. Ja, tänk om!!! Fantastiskt. Vilken lycka, och nu när det är sån skit på jobbet också. GRATTIS och stora KRAMAR!!! Kix

    SvaraRadera
  2. Oh vad roligt! Klart det är sant! Men du gör tvärtom mot vad jag gjorde när jag hamnade i samma sits som du för några år sedan. jag blev så lycklig över att äntligen för första gången i mitt liv få ett + på stickan att jag inte vågade testa fler gånger, var rädd för att få ett annat resultat.
    Kram och Grattis Maria

    SvaraRadera
  3. Jag får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg, för jag känner igen mig (förutom att vårt helt oväntade streck kom precis när vi fått klartecken för att köra igång med ivf). Jag hade förväntat mig att bli överlycklig den dagen plusset kom, men blev istället skeptisk och vågade inte tro på det. Tog totalt åtta test de första veckorna... =)
    Önskar av hela mitt hjärta att de två strecken fortsätter dyka upp på stickorna och att ni blir föräldrar till sommaren. Kram!

    (har hittat hit via Resan till plusset)

    SvaraRadera
  4. Men jisses - hurra!!!
    Hoppas det fortfarande är hurra.
    Hur har det gått idag?
    Kram

    SvaraRadera
  5. VA? Nää, vad häftigt! Hur har det gått idag??

    SvaraRadera
  6. Tog ett test till idag (annat märke) och även nu kom resultat plusset upp t.o.m. innan kontrollstrecket!
    Vi har fortfarande svårt att fatta det! Toklyckan kommer nog att dröja ett tag, försöker intala oss att det är sant. Att vi kunde - utan sprutor, tabletter och ingrepp. Helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt! Stort GRATTIS!!! :)

    SvaraRadera
  8. Men gud vad härligt! GRATTIS!!!!!

    SvaraRadera
  9. Att det kommer innan kontrollstrecket är förstås bara bra - betyder bara att det är så mycket hormoner att strecket inte orkar vänta på sig.

    Grattis! Och fantastiskt. Just nu, just här - är du gravid.

    /FC, en iblandläsare som är lite tyster

    SvaraRadera
  10. hej
    jag har foljt din blogg en lang stund
    och ville bara saga att vad glad jag blir
    hoppas det ar fortfarande riktigt bra nyheter
    du verkar vara en valdigt fin manniska
    haller tummarna

    SvaraRadera