torsdag 26 augusti 2010

Ruvartid!

Idag fick vi satt tillbaks ett av våra ägg! Vi fick se det på skärmen och både tjejen från labbet och läkaren sa att det såg perfekt ut. Dessutom har vi nu ett lika perfekt ägg i frysen.

Är enormt sliten men väldigt, väldigt glad.

Nu är det bara att vänta. Vi har semester och ska ut på resa, skönt att inte vara hemma och bara tänka på det lilla embryot därinne.

En fråga: Vad har läkarna sagt till er angående hur man ska leva under "ruvartiden". Ska man leva som när man är gravid, dvs undvika vissa sorters mat, alkohol etc? Tacksam för lite input.

9 kommentarer:

  1. Grattis! Håller tummarna!
    Sist jag satte in ett ägg så sa sköterskan till mig att gå hem och laga en god middag o ta ett glas rött???!!! JAg blev helt paff men hon menade att man kan leva precis som vanligt.Alla som blir gravida på vanligt sätt dicker alkohol många veckor in i graviditeten eftersom man inte vet att man är gravid. Men jag kan ärligt säga att jag inte skulle kunna tänka mig att dricka alkohol under ruvtiden.

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS!!!!!
    Jag tror mina läkare sagt till mig att det är ok med ett glas vin då och då under ruvningen. Men jag har alltid avstått från det.

    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vad roligt för er!

    Till oss har de sagt att leva som vanligt och använd sunt förnuft!

    SvaraRadera
  4. Å så roligt! Nu hoppas vi av allas våra hjärtan. Min läkare sa att jag skulle leva som vanligt och röra på mig (inte springa) och att jag kunde dricka vin dag 1 och 2 men inte från från dag 3 eftersom ägget fäster då någon gång. Annat har jag inte hört. Å andra sidan, som Anna säger, hur många vet att de är gravida så här tidigt? Själv har drack jag vin dag 1 IVF1 (fick också rådet att äta god middag och ta ett glas vilket jag gjorde) men ingenting IVF2 och det gick åt pipsvängen båda gångerna... vad vet man?

    Grattis och tummar!

    SvaraRadera
  5. Tack
    Alltid intressant att höra - det är ju så olika med allt på olika kliniker verkar det som.
    Kommer definitivt att vara jätteförsiktig

    SvaraRadera
  6. Åh, vad roligt! Grattis till ruvarstatus! Vår läkare har sagt: lev som vanligt! Ta ett glas vin, träna om det känns bra, ät det du vill, var som du brukar!
    Så jag har aldrig gjort nåt annorlunda under ruvningen. Sen behöver man ju inte festa som bara den förstås, men dricker nåt glas vin gör jag definitivt. Nu ikväll t ex! :-)
    NÄr har du testdag? Vi kanske plussar samma dag! För plussa ska vi!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack Miss S. Om vi skulle tagit blodprov så hade det varit testdag 6/9. Men i och med att vi är bortresta då så får vi göra vanligt graviditetstest från Apoteket och då kunde man testa först 11/9.Såg att du har testdag 10/9 så då är jag ju hack i häl. :-)

    SvaraRadera
  8. Oj, alla innan har redan uttömt alla svar... Å bara så du vet så släpper jag inte på tummarna förrän du plussar! Kram Kix

    SvaraRadera
  9. Grattis och jättelycka till!! :-)

    SvaraRadera