onsdag 25 augusti 2010

Lycka och lättnad!

Det känns fortfarande ofattbart men det är sant: 4 av våra 5 ägg blev befruktade!!!!
Imorgon är det dags för insättning. Jag kan knappt fatta att det är sant.

Jag vågade inte ringa idag så stackars maken (höll på att skriva sambon) fick ta på sig det. Han ringde, handen skakade. När han kom fram hade han svårt att prata. När han lyssnat lite så steg tårarna och jag hann bli lite rädd men så sa han: 4stycken? och jag såg att han började vara på väg med pennan mot linjen där man ska skriva in tid för insättning. Han började gråta, jag började gråta och vi visste knappt vad vi skulle ta oss till.

Jag är fullt medveten om att det här inte är lika med graviditet. Men vi är ett steg på vägen! Vi behöver inte känna den här fruktansvärda hopplösheten längre. Skulle det inte lyckas med den här insättningen så vet vi att de börjar komma tillrätta med behandlingsmetod för oss och att de har en plan. Dessutom, med lite tur kanske vi till och med får något ägg att lägga i frysen!

:-D

4 kommentarer:

  1. Ah vad underbart!! Helt klart ett jättesteg pa vägen! Lycka till med ET idag.

    SvaraRadera
  2. Härligt!:) Hoppas att nästa steg går lika bra:)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag håller tummarna för att allt går bra idag och att ni även får nån liten til frysen!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! Stort lycka till idag!

    SvaraRadera