måndag 23 maj 2011

Sur och grinig

Är inte alls på humör just nu...

Dels börjar det bli irriterande med alla småkrämpor. Händerna är jättesvullna och jag har sån ledvärk att jag knappt kan röra dem alls när jag vaknar på morgonen. Detsamma börjar nu sätta sig på fötterna. Klämda muskeln /nerven protesterar i stort sett konstant numera. Svanskotan är fortfarande inte bra så jag har jättesvårt att sitta och får max sitta en halvtimme i stöten och då endast på lämpliga underlag. Är jättetrött och sover uselt. Det hugger och spänner och värker kring underliv/ljumskar/magen hyfsat ofta.

Allt är såklart helt normala gravidkrämpor och jag gillar inte att klaga över dem eftersom jag är så glad att jag är gravid. Men just nu är jag gnällig, det kan inte hjälpas... Det är trist att inte orka och kunna göra saker. Jag hatar att lämpa över så mycket på maken, han gör så mycket här hemma ändå. Jag vill göra massa roligt pyssel och fix inför knoddens ankomst, men det funkar inte när jag är så orörlig.

Sen börjar jag bli nervös också inför förlossningen. Inte så att jag är rädd för att det ska göra ont eller så. Men jag blir stressad över att inte veta och inte ha kontroll. Jag gillar att planera och att ha koll på vad som ska hända. Nu sitter man här och vet inte överhuvudtaget när det kommer att hända, vad som kommer att hända och hur det kommer att kännas. Är enormt frustrerande. Dessutom är jag sjukt orolig för att något ska gå fel, att knodden inte ska klara sig eller vara jättesjuk eller liknande. Har totalt ologiska tankar om att det kommer att komma något straff för att vi tagit ut så mycket glädje i förskott.

Vill bara att det ska vara dags nu och att vi ska få komma hem med vår underbare lille prins och leva lyckliga tillsammans i alla dagar. Inte för mycket begärt eller?

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med nervositet, frustration och oro, kände på samma sätt inför lilla H:s ankomst. Hoppas att er lille prins inte låter er vänta alltför länge på hans ankomst. Kram!

    SvaraRadera
  2. hej
    ga se en osteopath...
    med mitt forsta barn hade jag forjavla ont i svansotan med

    med andra barnet sag jag till att se osteopath o han fixade mig
    helt otrolig kansla

    for svullna vrister
    snurra pa fotter runt runt
    samma med handerna
    da far du igang cirkulationen
    forsta bebisen for mig= jatte svullen
    2a barnet gjorde jag graviditets yoga = inte alls svalld

    dey kommer att ga bra med forlossningen

    SvaraRadera
  3. Hur går det för dig egentligen? Börjar bli både nyfiken och orolig! Är allt bra?
    Stor kram!

    SvaraRadera