söndag 30 januari 2011

Det verkar som om det väntas smått!

I förrgår skulle det inte kunnat undgå någon att det väntas barn här i huset. Hela källaren var full av barnprylar av alla de slag.

Vi hade egentligen inte tänkt oss att köpa barnvagnredan, jag är ju trots allt "bara" i vecka 21. Tanken var att vi skulle börja kolla nu lite grand för att se vilka vagnar som skulle kunna vara intressanta och sen ge oss ut på Blocket och leta begagnade. Vi visste en modell som vi vet att vi tycker är bra som mina nära vänner har, Teutonia Mistral S. Plötsligt en dag dök så en sådan upp på Blocket till ett löjligt billigt pris, maken åkte och kollade på den och den inhandlades.

Ungefär samtidigt hälsade maken på hos goda vänner och kom hem med spjälsäng, badbalja, babyskydd, böcker och en himla massa kläder i storlekar från 50 till 68. Babyskyddet köpte vi till bra pris, en del fick vi låna och en hel del har vi fått. Kändes så mysigt att gå runt och titta på alla dessa saker och inse att de faktiskt är till vårt barn. Tidigare har jag tänkt att jag inte ville skaffa för mycket för tidigt av vidskepliga skäl men sånt har jag lagt ner nu. Jag vägrar gå runt och oroa mig för det som kan gå fel och låta bli att leva. Vi ska få en liten i juni, så är det och det är det jag tänker leva efter och njuta av. Skulle något gå fel så kommer det att vara förkossande, oavsett hur jag lever nu så jag tänker njuta av det här fullt ut!

2 kommentarer:

  1. Tycker det är helt rätt tänkt. Kram Kix

    SvaraRadera
  2. Har lagt ut receptet på halloncupcakes som du efterfrågade i bloggen idag :)

    SvaraRadera