fredag 21 januari 2011

Award!

Fick för några dagar sedan en award av Jean Quidote. Alltid lika kul att få uppskattning och att upptäcka att folk faktiskt läser det man skriver! Kul sätt också att skriva det som jag tror är mitt 100:e inlägg på den här bloggen.

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?
"Jag är så trött, sa hon igen. Hur mycket jag än sover. Det känns som om jag inte orkar någonting."

Vad var det senaste du såg på tv?
Alla älskar Raymond

Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Tvättmaskinen som piper (dvs bönar och ber att jag ska lyfta ändan från fåtöljen och komma och tömma den).

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
När jag smög ut i kylan och hämtade tidningen i morse.

Vad har du på dig?
Gråblå mysbyxor, ljusgrå långärmad tröja och grå huvtröja. (En riktig färgklick alltså!). Just det, glömde: Mina nyinförskaffade gigantiska svarta mammatrosor. Så sköna!

Vilken var den senaste filmen du såg?
Shit, jag kommer knappt ihåg. Vi tittar mycket på serier - fick dessutom ett par gamla klassiska gamla TV-serier på DVD i julklapp så det har blivit mycket sådant på sistone. När det gäller film vill jag minnas att det var "Ice Age 1" vi låg och slötittade på för några veckor sedan.

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Jag tror inte det är något som är aktuellt. Dels så är det ingenting som skulle falla min man in eller passa honom är jag ganska övertygad om. Men jag har också redan bott utomlands ett par omgångar tidigare. Det var fantastiskt, spännande och helt rätt då. Men nu, särskilt med "knoddis" på väg, så prioriterar och uppskattar jag verkligen att ha familj och vänner på nära håll. Så just nu är svaret helt klart nej, men man ska aldrig säga aldrig!

Denna award vill jag ge vidare till följande bloggare:
Jag ber om ursäkt för att jag blir en som bryter den här awardkedjan, men jag kommer inte att skicka den vidare. Och det är inte för att det inte finns massor av härliga bloggare därute som förtjänar den. Men dels är det så att flera av de bloggare jag följer redan har fått denna award. Dessutom har några av dem jag följer tätast det enormt tufft just nu och även om en award är ett bevis på uppskattning så känns det ändå som helt fel läge att skicka det här till dem just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar