torsdag 6 januari 2011

Ut med gamla sorger, plats för glädje och förväntan

I onsdags var jag och lämnade in alla överblivna IVF-mediciner på Apoteket. Till en början vågade jag inte. I bakhuvet fanns hela tiden att "om jag lämnar in dem så kanske det kommer att gå åt skogen". Men nu, när det börjar kännas säkrare är det nästan tvärtom. Om jag inte skulle ha lämnat in dem hade det känts som om jag inte trodde på graviditeten, som om jag tvivlade. Dessutom så bar de med sig så mycket jobbiga minnen, det fanns så mycket trist kopplat till dem. Det känns så mycket bättre att ha gjort sig av med dem.

Annars är allt bara bra. Magen växer snabbt och jag måste nog ut och köpa nya kläder. Har vardagsbyxor och ett par tröjor men insåg precis att jag inte har några kläder alls att ha när vi får gäster på lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar