tisdag 4 januari 2011

Växer så det knakar

Det verkar onekligen som att knoddisen där inne just nu växer så det knakar! På bara ett par veckor så har magen vuxit en hel del. Dessutom är jag hungrig typ heeeela tiden! Har svårt att äta så mycket som jag behöver - har aldrig ätit lagad mat både till lunch och middag och har svårt att få i mig "riktig mat" på lunchen. Men nu räcker det nog inte med frukt och mackor längre...

Nu är det 15 dagar kvar till vårt ultraljud och det känns som en hel evighet.

Har påmints igen vilken fantastisk tur vi haft som har vår lilla knoddis växande i magen. På mitt jobb är det sedan tidigare två tjejer som är gravida. Nu har vi precis fått veta att två till är gravida + att jag också berättade nu när jag kom tillbaks efter julledigheten. Mitt i detta så finns där en tjej som jag vet är ofrivilligt barnlös. Vi har pratat om det eftersom jag en dag berättade för henne att vi håller på med IVF. Hon berättade då att hon och hennes man hade försökt få barn väldigt länge men inte lyckats. De hade svårt att få bra hjälp så jag tipsade henne om vår klinik. Nu har de gjort utredning och fått veta att sannolikheten att de ska kunna bli gravida på egen hand är minimal. Lider så med henne som måste gå och se alla dessa magar hela tiden. Men jag vet att hon ändå är lättad över att ha fått veta vad problemet är och att de nu får hjälp.

Är så tacksam och glad för vå skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar