måndag 7 februari 2011

Sammandragning

Låg på soffan häromdan. Hade sprungit runt en del på stan, men tyckte ändå att det hade varit en hyfsat lugn och skön dag. Så när jag låg där och slappnade av kände jag plötsligt hur det hände något i magen. Det var som om den började dra ihop sig, ungefär som när man får kramp, jag kunde inte göra något för att styra det. Efter en liten stund var magen stenhård! Det gjorde absolut inte ont men kändes väääldigt skumt. Hade i bakhuvudet att jag läst om något i stil med det här så jag blev aldrig nervös. Slog upp min lilla "guide" och konstaterade att det med största sannolikhet var en sammandragning jag haft. Väldigt skum känsla men spännande att det händer saker därinne.

Har känt små, små tendenser till rörelser därinne också. Samma kväll som sammandragningen kom kunde faktiskt även maken känna lite darrningar på magen. Obeskrivligt mysigt!!

1 kommentar:

  1. Visst är det mysigt.
    Vi försökte i över tre år att få ett syskon till vår prinsessa. Utredningar och behandlingar, inget hände. Men så när vi inte "orkade" fokusera mer, då kom plusset. Idag är bebis beräknad. Total lycka!
    Lycka till med magen!

    SvaraRadera