måndag 14 juni 2010

Stiltje

På IVF- och bloggfronten intet nytt. Just nu står ju allt still vad gäller behandlingar och jag har inte direkt känt att jag haft något att skriva om.

Hade en riktigt bra fredag, en bra dag på jobbet för ovanlighetens skull. Fick ett bra schema för juli (en hel del tack vare att jag tagit ut extra lediga dagar men ändå) och sen fick jag den största dricks vi någonsin fått på hotellet (vi får nästan aldrig något) av några stenrika amerikaner på paus från sin kryssning. På kvällen var sambons kompisar på besök. Lite jobbigt eftersom de har en liten tjej på ett halvår och de var det par i bekantskapskretsen som ingen trodde skulle bilda fmailj, men bra för vi fick berättat för dem om att vi håller på med IVF:erna. Känns bättre att folk vet.

I lrödags firade vi mammas födelsedag - som överraskning kom min "nästan-syster" med mitt "nästansyskonbarn". Han är mitt ljus i barnmörkret! Jag trodde innan han föddesatt jag skulle tycka det var jobbigt att vara med honom. Hade vi inte fått missfall skulle vårt barn fötts nästan samtidigt och jag trodde att han skulle kännas som en påminnelse om det. Det gör han inte. När jag känner mig riktigt extra nere över barnlösheten så klarar jag inte av att träffa vissa (de flesta) barn men han värmer alltid mitt hjärta! Har träffat honom väldigt mycket ända sedan han föddes och han tyckerväldigt mycket om mig och min sambo det lilla livet.

Söndagen blev lugn och slö (efter lite för mycket vin på lördagen) och vi kollade film och slappade.

Idag har jag jätteont i halsen och tycker lite synd om mig själv. Har absolut inte tid och lust att bli sjuk just nu.

Vad gäller kommande behandlingar så vet vi fortfarande inte när vi ska köra igång med nedregleringen. Det beror på när min mens behagar komma - kommer den i tid så blir hamnar ÄP-tiden precis i skarven när de öppnar efter sommaren på kliniken så i så fall lär vi få skjuta på det en månad till. Men efter förra behandlingen var jag runt 10 dagar sen - blir jag det denna gången också så bör vi få starta nu. Men inte lönt att spekulera - kroppen spelar en ständiga spratt just nu så det är bara att vänta och se antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar