onsdag 23 juni 2010

Motgångar

Redan för ganska länge sedan bokade jag och sambon en resa till Polen över midsommar. Ingen av oss är speciellt förtjusta i midsommarfirande i allmänhet, det är en faslig massa barn med där vi brukar fira midsommar och vi tyckte att vi verkligen kunde behöva komma iväg.
Även om jag i mina deppiga stunder haft svårt att se fram emot saker och tycka att saker är roliga så har jag tyckt att det varit skönt att ha den här rean inbokad. En chans att komma bort från vardagen och rå om varandra.

Blev först nervös när jag började bli rejält förkyld och det drog ut på tiden. Var på väg att tappa rösten vilket jag ofta gör vid förkylningar och det kändes ju lagom kul inför en resa. Igår kände jag att det var på väg att lösa sig, då ringer sambon och säger att han fått ont i knät och att det svullnat. Under natten svällde det till storlek av en tennisboll, var knallrött, varmt och han hade feber. Vid halvfem tiden inatt kunde han inte stödja på benet och det bar iväg till akuten. Det är troligtvis en inflammerad slemsäck i knät, han har fått medicin men det finns en risk att det inte hjälper. Innan klockan 12 imorgon måste vi avboka hotellet om vi måste ställa in resan, flygbiljetterna får vi inget tillbaks på.

Kan det inte sluta nu? Kan vi inte bara få ha det bra en eller ett par dagar?
SUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar