måndag 27 juni 2011

Mindre än 24 timmar kvar...

...tills det är dags att åka in på överburenhetskontroll. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att tycka att det är en hel evighet. Känns inte alls bra just nu. Förutom "det vanliga", dvs tung, svullen, klumpig, småont överallt osv så börjar jag bli rejält förkyld. Vi skämtade om det för nån vecka sedan mannen och jag - undrar vad som händer om man är sjuk när man ska föda? Det känns ju som om det blir lite mer komplicerat läge. Dessutom så blir jag, för varje timme som går, mer och mer nojig över att allt inte ska stå rätt till med den lille. På kvällarna brukar han vara helt galen, igår kväll var han väldigt mycket lugnare och då blev jag såklart galen istället. Hade jättesvårt att somna och låg och försökte buffa på den stackaren hela tiden för att få livstecken. Jag blir tokig!

Är så kluven inför imorgon. Samtidigt som jag inte vill något hellre än att han ska komma ut NU, dvs att de ska sätta igång det hela snarast möjligt så vill jag ju att de ska göra det som är bäst för honom vilket inte nödvändigtvis är att sätta igång...

3 kommentarer:

  1. Hoppas att allt går bra för dig! När jag väntade sonen skulle jag bli igångsatt men värkarna startade av sig själv 6 timmar innan det:) Så det KAN ju komma igång av sig själv ännu.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det kommer att gå bra imorgon! Visst brukar barnen vara lite mer stilla innan allt drar ihop sig inför förlossningen, som att de ligger där och tar sats!!

    Första förlossningen var jag dunderförkyld men det gick bra i vart fall, man tänker ju inte så mycket på det just då!!

    Jag blev igångsatt med min andra tjej och det gick hur bra som helst. Jag hade inte gått över tiden utan de satte igång på grund av att de ville att jag skulle föda dagtid och i veckan.

    Lycka till nu! Håller tummarna för att det kommer en liten knodd snart!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och hoppas att allt går/gått bra! Kram

    SvaraRadera