måndag 14 februari 2011

Mage!

Utvecklingen vad gäller graviditeten går verkligen i omgångar. Det kan gå ett par veckor där jag tycker att det nästan inte händer någonting alls, sen säger det "poff" och så händer det massor på en gång. Och så är det definitivt med magens tillväxt också. Ketchupeffekten typ - först kommer inget, sen kommer inget, sen kommer allt!

För bara ett par dagar sedan så tyckte jag att mina byxor var helt ok - kanske lite tightare än tidigare men fortfarande gott om plats. Så plötsligt igår och idag så har jag nästan blivit knäpp så fort jag satt mig ner för att det spänt som satan runt nedre delen av magen. Så nu blir det till att ut och shoppa. Har, som tur är, ett par byxor i en storlek större så jag klarar mig tills jag hittar nya. Fick förresten idag mina färgade toppar jag beställt! Yes, inte bara svart och vitt längre!

Börjar också känna betydligt mer av den lille där inne. Tror jag i alla fall - jag vet ju inte om alla rörelser och grejer jag känner i magen faktiskt är knodden - det kan ju vara annat som händer när det växer där inne, men det är mysigt att tänka sig att det är han.

2 kommentarer:

  1. Så har min mage betett sig också. På mig syntes det ingenting förrän i typ 20, 21a veckan (men jag hade rätt stor mage innan också iofs...) Nu har det dock blivit en liten bula. Igår såg det riktigt kul ut, från höger syntes det knappt och från vänster var jag jättestor :)

    SvaraRadera
  2. Jaaaa.... äntligen ett tecken!! :)

    SvaraRadera