måndag 13 september 2010

Jobbångest...

Idag är min semester slut... Det är väl alltid tungt att gå tillbaks till jobbet efter semestern. Men iår känns det riktigt hemskt. Jag har sedan ca ett år fått en ganska pissig situation på jobbet. Många säger: "Men byt jobb då", men jag känner att jag inte riktigt vågar med tanke på att vi är mitt uppe i IVF försöken. Känns inte som ett bra läge att komma till en ny arbetsgivare med provanställning... Sen tvivlar jag på att jag skulle ha orken att söka ett nytt jobb nu, känner att jag inte har hälften av den kraft jag normalt har och jag får sålla rejält i vad jag tar på mig att göra. Så som humöret är nu så är det också svårt att marknadsföra och sälja sig själv.

Jag vet ju att en del IVF-bloggare har fått nya jobb på sistone. Hur har ni gjort, har ni varit ärliga inför nya arbetsgivare ang att ni håller på med behandlingar? Med tanke på alla sjukhusbesök känns det lite svårt att hemlighålla det. I min ålder är det ofrånkomligt att man i någon form får "barn-frågan" på intervjuer även om de inte får ställa den - har ni fått det? Hur har ni svarat i så fall?

3 kommentarer:

  1. Jag känner precis som du, jag vill byta jobb. Det har jag velat göra nu i 3 års tid, men jag har inte någon kraft kvar att ta itu med situationen. Det går säkert att slänga iväg en ansökan, men får man jobbet innebär det ju minst 100% av ens kapacitet, och när man hela tiden går på minimum blir det påfrestande att försöka med max. Det är trots allt tryggt att sitta där man sitter just därför att man kan gå på rutin och visa framfötterna är inte nödvändigt. Och jag håller med, det är inte så lätt att ens marknadsföra sig själv... Kram Kix

    SvaraRadera
  2. Tack Kix, väldigt skönt att läsa!
    Allt o alla runt mig (förutom maken) verkar tycka att det är helt självklart att jag ska söka nytt jobb. Men jag vet verkligen inte var jag skulle hitta kraft och självförtroende till det!

    SvaraRadera