torsdag 9 september 2010

Inte vår tur...

Har inte känt det minsta lilla gravididtetstecken under vår resa. Har försökt tänka att det inte behöver betyda något, men så i igår började de första tecknena på att mensen var på gång komma och imorse slog den till med full kraft.

Har försökt hålla humöret uppe eftersom det är vår sista semesterdag. Men nog är det själva FAAAAN att man aldrig ska få lyckas.

Just nu är jag mer besviken än ledsen. Beror säkert på att jag försökt hålla tillbaks det, på att det inte riktigt sjunkit in ännu men också på att det för oss trots allt är positivt att vi fått genomföra en hel IVF och dessutom har ett ägg i frysen.

Så då är det dags för FET antar jag. Ni som har erfarenhet, hur funkar det? Måste man vänta en mens emellan eller får man köra direkt? Tar man hormoner eller liknande även på FET?

5 kommentarer:

  1. Nej vad ledsen jag blir :(
    Vet SÅ hur det känns och det finns inte så mycket annat än tid som läker.

    Hoppas ni fortsätter kämpa, tror verkligen att det kan ge utdelning till slut. Annars hade jag nog aldrig själv kämpat så hårt som jag gör.

    Har inte gjort FET så har inte så bra koll på det....

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Neeej!Vad trist! Vilket skit!

    Vi körde FET direkt vid första mens efter IVF.

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Ja det ÄR själva fan!
    Mycket ledsen för din och er skull.
    På´t så fort du kan/får.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fucking tråkigt... nu släpper jag inte tummarna föränn ni satt in den bättre hälften, dvs det embryo som läkarna lade i frysen... FET har jag ingen erfarenhet av, skall försöka lyckas med insättning av ett fryst embryo om ca 2 veckor. Jag försöker vara övertygad om att de som klarar upptining är ena riktigt starka typer. Styrkekramar till dig....

    SvaraRadera
  5. Verkar som om det måste vara en mens emellan för oss, dvs vi kommer att få göra insättning ca vecka 42/43. Känns som en hel j-a evighet! Och så är jag så himla orolig att ägget inte ska klara upptiningen...
    Får veta mer på måndag - har egentligen inte testdag förrän lördag men med en sån här störtblödningsmens så har jag inget hopp kvar för denna gång.

    SvaraRadera