torsdag 8 juli 2010

Planerna går vidare

Pratade med RMC igår. Valen jag hade var att antingen vänta en menscykel och göra ett "normalt" långt protokoll eller att börja nu men då göra 10 dagar extra med negreglering. Har hittills inte gjort någon nedreglering, men hört många skräckhistorier. Men bestämde mig på en mikorsekund för att det får det fanemej vara värt. Jag pallar inte gå omkring ochbar avänta en hel månad till - då mår jag hellre som en skit men vet att jag försöker göra något åt situationen i alla fall.

Vi håller också på att planera kring vår vigselceremoni: Var och när ska detta äga rum. Har ett par mysiga förslag som vi ska kolla vidare på.

Vi har kollat upp angående adoptionskurser, skickat efter en del papper och i dagarna ska vi bestämma oss för adoptionsbyrå och ställa oss i kö.

Känns som om vi i alla fall tar babysteg framåt just nu.

Samtidigt skriker det konstant i hela min kropp efter ett barn och det kräver en hel del energi för att hålla fokus...

4 kommentarer:

  1. Det behöver inte alls bli skräck med nedreglering. Jag tycker inte att det är så farligt. Visst får man symptom men det är värt allt om man lyckas. Lycka till önskar jag dig och ha en fin sommar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ingen fara med nedreglering. Jag fick lite huvudvärk men annars inga känningar alls. Å så blir jag så glad av att läsa att ni tagit itu med adoptionsfrågan. Viktigt att ha kölapp, sedan får man väl se om man vill använda den eller ej. Kram Kix

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att ni inte tycker det varit så jobbigt! En väninna till mig fick t.o.m. avbryta sin behandling en gång pga att hon mådde så vanisinnigt dåligt av nedregleringen... Antar att man bara får vänta och se, men det ska gå bra. Whatever works! Det är ju bara att konstatera att vi alla reagerar olika på grejer. Har tex sett att många tycker att ÄP är en jättejobbig procedur och nästan har ångest inför det för att det är obehagligt och gör ont, men själv tycker jag inte att det har känts speciellt mycket.
    Har ni testat Suprafect och Menopur?

    SvaraRadera
  4. Nej, varken det ena eller det andra. Inga erfarenheter på det planet! Lycka till, även om det är jobbigt ibland så kämpar man sig igenom det!

    Kram Kix

    SvaraRadera