söndag 4 juli 2010

Motgångar...

Varför kan det inte bara få gå ett par veckor när allt flyter på och fungerar som det ska? Varför kan man inte bara få ett par riktigt rejäla tuggor medgång?

Den här helgen och nästa är jag ledig och eftersom jag jobbar en hel del när sambon är ledig så har vi satt oss för att försöka göra saker tillsammans de helgerna jag är ledig. Vi bokar inte upp oss på saker tillsammans med andra i förväg utan fokus är på oss två och att göra precis det vi känner för. Denna helgen bestämde vi oss för att åka på konsert och bokade biljetter för ett par dagar sedan. Vi skulle köra på eftermiddagen, ha med oss picknickkorg och mysa tillsammans i solen. Men icke sa Nicke.

Minns ni sambons knä? Det har svullnat igen de senaste dagarna men ändå varit ok. Men igår, nån timme innan vi skulle köra så upptäckte vi att hela underbenet hade börjat svullna. Ringde vårdcentralen som sa: Åk till akuten direkt, det kan vara en propp. Så istället för att åka på konsert spenderade vi måna långa timmar på akuten. Som tur var så var det ingen propp, det var fortfarande inflammationoch vätska som spökade. De skar ett hål i knät och pressade ut vätska och massa otäckheter. Han fick dropp med antibiotika och idag är han tillbaks för en ny omgång.

Innan detta hände var vi för att kolla på ringar. Det visar sig att den ring vi har som förlovningsring inte funkar alls tillsammans med någon av de ringar jag tittat på som vigselring... (Trots att den tillhör en stor serie hos ett stort märke). Så ska jag få en ring jag tycker om så blir det till att specialbeställa och risken är då att det blir svindyrt. Min underbare älskling sa då att i och med att han har en bred förlovningsring och dessutom inte använder den så mycket (han kan inte ha den på jobbet då den slits och förstörs i hantverkarjobbet, han har en enkel silverring då istället) så behöver han inte en vigselring också utan vi kan lägga de pengarna på min. Men det känns ändå inte bra. Jag är inte en person som gillar att gå omkring med svindyra saker på mig...

Mensen har kommit - jag ha räknat och räknat och är rädd att vi inte kommer att få börja behandling och nedreglering på denna cykel utan måste vänta på nästa i och med klinikens sommarstängt. Nu vet jag i och för sig inte att det blir så, får besked när jag ringer dit imorgon, men varför skulle detta gå vår väg?

Jomensåatteee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar