söndag 7 november 2010

Knoddisen gör sig påmind

Igår var jag äntligen lite pigg igen och orkade faktiskt ta itu med lite hemmasysslor. Mådde inte heller illa i stort sett på hela dagen. Det är såklart skönt samtidigt som det direkt oroar mig på något knäppt sätt. I och med att det är så tidigt att man inte har nånmage och det är så lång tidtill nästa ultraljud så är ju liksom symptomen det enda man har som bekräftar att man är gravid. Sen vet jag ju att symptomen skulle finnas kvar ett bra tag även om det är så att något gått snett därinne men det känns ändå bättre att må lite kass.

Knäppt va, jag trodde aldrig att jag skulle längta efter att må illa! :-)

Jag har börjat gå omkring i huset och fundera över hur vi ska ha det i huset när knoddis kommer. (Ser ni, jag har börjat våga tro på att det är sant). Var kan vi ha skötbord? Hur gör vi om i rummet där knoddis ska sova såsmåningom? Har vi tillräckligt med fövaring/garderobsplats? osv, osv. Härliga tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar