torsdag 7 juli 2011

Vi mår bra!

Det har inte varit mycket livstecken från mig sen knoddis kom till världen. Förstår inte hur många nyblivna mammor hinner blogga så mycket! Jag har en underbar man som sköter om allt härhemma nu känns det som och ändå hinner jag inget.

Store lille knoddis kräver myyyycket mat, jag ammar hur ofta o länge som helst. Dessutom får han långa perioder på dan när han bara vill vara kloss intill nån av oss, ligga i en säng går inte, hur trött man än är. Så är det just nu, han ligger i mitt knä och jag skriver med en hand.

Vi mår jättebra. Är såklart trött men det spelar ju ingen roll. Enda lilla smolket i glädjebägaren är att jag är så vansinnigt rädd att något ska hända honom. Vågar inte somna när jag är ensam med honom av rädsla för att han ska sluta andas. Hänger ihop med att jag fick världen chock häromdagen - han andades jättekonstigt och sen var det som att andningen försvann helt. Jag försökte pilla på honom och röra honom men fick ingen respons alls. För ett par sekunder trodde jag, till 100%, att han var död. Det var det absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv. Hoppas och tror att oron lägger sig efter hand men just nu så får han gärna vara så nära mig han vill precis hela tiden.

Men i det stora hela så stormnjuter jag av tillvaron!!

5 kommentarer:

  1. Stort grattis!!
    Vet precis hur du känner dig! Jag var precis lika dan i början när min lilla tjej kom till världen! Sov inget alls första veckan för jag var också livrädd att hon skulle sluta andas! Och hennes andning var också konstig ibland i början och det är tydligen normalt! Vaknade en natt och hon var iskall och hörde ingen andning så jag ruskade till henne och fick till slut livstecken! Nu är hon snart 8 månader och natten sov var, var första natten hon sov en bit bort i rummet, har hela tiden dragit hennes säng så den stod precis bredvid mig och kollat henne hur ofta som helst! Men det har blivit lättare och bättre för varje dag som går att slappna av!! Njut av tiden, livet är underbart med de små och de blir stora så snabbt! Kan inte förstå att min lilla tjej har blivit så stor!! Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Grattis till lillkillen! Underbart att han är här:)
    Känner också igen mig över oron om att något ska hända den lille!
    Vi har också en som bara vill vara nära:)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! Sofie

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att skicka en sommarkram. Hoppas ni har det bra hela familjen!

    SvaraRadera
  5. Grattis!!!! Vad härligt!!!

    Kram

    SvaraRadera