onsdag 1 december 2010

Tack för bra barnmorskemottagning!

Jag är så glad att vi bor där vi gör. Det finns massa olika anledningar till detta men just nu är en av anledningarna att vi har så himla bra barnmorskemottagning!

Vi är så här långt jättenöjda med den barnmorska vi tilldelats. Men även de andra som jobbar där är supertrevliga! Nojig som jag är så har jag redan nu hunnit ringa dit ett par gånger för att fråga saker. Jag har pratat med olika människor varje gång och alla är de lika trevliga. Känns väldigt tryggt, särskilt när man är förstagångsgravid och orolig över allt tänkbart och otänkbart.

Något som inte gör mig glad är att läsa en massa bloggar skrivna av underbara människor som kämpar och kämpar i motvind. Jag blir så ledsen av att läsa om misslyckade behandlingar och alla tunga känslor som det medför. Jag vet hur jävligt det är, jag vet hur de lider och man bara önskar att det fanns något man kunde göra... Ofrivillig barnlöshet är verkligen ett helvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar