onsdag 6 april 2011

Rund och trött men lycklig!

Ojojoj vad det börjar märkas av att det finns en knodd därinne. Magen har blivit riktigt stor, jag blir otroligt lätt anfådd och har svårt att andas om jag ligger på rygg. Sover dåligt vilket leder till att jag är småtrött mest hela tiden. Är riktigt klumpig när jag tex ska resa mig eller byta sida när jag ligger. Har rätt så ont hela tiden av mitt myom/klämd nerv eller vad det nu är. Får ordentligt ont ner mot underlivet om jag går det minsta för fort eller försöker ta stora steg. Lite tendenser till urinläckage och springer på toa stup i kvarten. Och trots allt detta så är tillvaron så himla härlig! Detta är ju fisar i rymden (just det, massor av gaser i magen har jag också) jämfört med vad jag kommer att få ut av det! Nu börjar det verkligen närma sig och jag längtar så efter vår lilla knodd! I helgen var vi på en liten resa och stannade då också till ett par timmar i Ullared och köpte på oss en del basgrejer till vår lille pojk. lite saker till spjälsängen, tvättlappar, våtservetter, lite kläder etc. Så himla mysigt att få skaffa saker till oss, till vår familj, till vår lille son! Har fortfarande svårt att förstå att det är sant ibland. Men så tittar jag ner på min tjocka mage som får sig en rejäl spark från insidan och inser: Jo det är faktiskt sant! underbart

3 kommentarer:

  1. Haller med dig om de där fisarna i rymden ;)

    Är jättenyfiken pa när ni har BF eller vilken vecka du är i. Tror ju att vi ligger ganska lika.

    SvaraRadera
  2. Da ligger vi verkligen lika, vi har BF 16/6!

    Och vilka olika "problem" man kan ha. Du som drar dig för att köpa väska och jag som köper för manga ;)

    Snart bara tva manader kvar, sa spännande!

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart! Jag tyckte att de två sista månaderna var den bästa delen av graviditeten, även fast kroppen blev större och mer otymplig. Njut allt vad du kan!
    Stor kram

    SvaraRadera