tisdag 29 mars 2011

Hjärtljud = mys

Fick låna en Doppler av en släkting så nu kan vi lyssna på knoddis hjärta här hemma! Tänkte försöka att inte fastna för mycket i det. Men kan vara mysigt då och då. Tänkte också att det kunde vara kul för mina föräldrar att få lyssna. Sen kan det ju vara skönt om det är så att han får för sig att krypa in o gömma benen nånstans igen - då kan man ju själv kolla av hjärtljuden och (kanske) slippa drabbas av panik. . Magen växer fortfarande så det knakar - ligger en bra bit över "normalt" mått men allt verkar ändå stå rätt till. Eventuellt kommer jag att få ett tidigare andra ultraljud för att kolla läget. Men mamma hade också höga SF mått både med mig och min bror utan att vi föddes i nån elefantstorlek så jag är inte så orolig. Har värk på ovansidan av magen på ena sidan och emellanåt även på motsvarande ställe på ryggen. På framsidan är den relativt konstant men eskalerar rejält när jag gjort någon monoton rörelse. De har kollat så att det inte är lever eller galla vilket ju är skönt att utesluta. Troligtvis är det antingen mitt myom som spökar och börjar komma i vägen eller så är det en muskel eller nerv som kommer i kläm när magen växer. Inget att göra något åt med andra ord, men det är ju inte heller något som inte går att hantera. . Vi var på första föräldrakursen igår kväll - nu börjar det kännas att det närmar sig! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar