måndag 26 april 2010

Att berätta sin historia

Jag vet egentligen inte riktigt var jag ska börja när det gäller den här bloggen. Jag har ingen aning om vem som kommer att läsa den, och jag vet inte om jag vill att någon ska läsa och i så fall vem. Det jag vet är att jag måste få ha någonstans där jag kan få ventilera mina känslor, utan att någon vet vem jag är.

Att skriva har alltid varit viktigt för mig så det kändes som ett bra alternativ. På min "vanliga" blogg vet jag att det finns folk som läser som jag inte har lust att dela mina innersta tankar och känslor med, så att skriva om barnlösheten och IVF-behandlingar där var inget alternativ. Jag har underbara vänner omkring mig och en familj som bryr sig. Men efter ett par år av vad som ibland till och med för mig själv känns som ältande kände jag att jag behövde något ytterligare. Så nu här inatt har jag äntligen tagit mig för att starta den här bloggen.

Här kommer jag att berätta min historia. Den är på intet sätt unik, det finns tyvärr alltför många i liknande situation runt om i landet. Det jag kommer att skriva här skriver jag för min egen skull, för att jag behöver skriva av mig, för att jag inte kan bära allt inom mig utan att riskera att explodera. Skulle det sen vara så att någon hittar in här och kan känna igen sig eller kan söka tröst så är det bara en bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar